ႏုိင္ငံေရး ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ဆုိသည္မွာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ ဟစ္္ပ္ေဟာ့ပ္ အမ်ဳိးအစား တစ္ခုျဖစ္သည္။ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ ရက္ပ္ဂီတမွ တစ္ဆင့္
တိုုိက္တြန္းမႈ ျဖစ္သည္။ နာမည္အေက်ာ္ၾကားဆံုး အဖဲြ႕ကုိ ေျပာပါဆိုလွ်င္ Public Enemy ကုိေျပာရပါမည္။ ႏုိင္ငံေရး ဟစ္ေဟာ့ပ္သည္ အျခားႏုိင္ငံေရး အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကဲ့သို႔ ေနာက္ခံဒႆန ႀကီးႀကီးမားမား မရွိေခ်။
ႏုိင္ငံေရး ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ကို
(ConscoiususHipHop )လူမႈေရးအသိရွိေသာ
ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဟုလည္း ေခၚၾကေသးသည္။
လႊမ္းမိုးေနဆဲ၊ က်င့္သံုးေနဆဲ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အေတြးအျမင္ႏွင့္ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အယူအဆမ်ားကို ေမးခြန္းထုတ္သည့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္လည္း ျဖစ္သည္။
လူမႈေရးအသိရွိေသာ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္မွာ ႏုိင္ငံေရး ဆန္လြန္းျခင္းမရွိ။ လူမႈေရး အသိရွိေသာ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္တြင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ အေၾကာင္းပါမည္ ။ ယဥ္ေက်းမႈ အေၾကာင္းပါမည္။ သာမန္လူမ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘ၀အေၾကာင္းမ်ား ပါ၀င္မည္ ျဖစ္သည္။ အယူအဆတစ္ခုခုကို နားေထာင္သူ လက္ခံသြားေအာင္ တရားမေဟာၾက။ နားေထာင္သူက သူ႔ဖာသာသူ ေတြးဆလာေအာင္ လုပ္တတ္ၾကသည္။
လူမႈေရး အသိရွိေသာ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ေပၚခါစ ၁၉၈၀ႏွင့္ ၉၀ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားက သူတို႔ကို လစ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၾကသည္။ ရက္္ပ္ဂီတ ဆိုသည္မွာ အေမရိကန္ တန္ဖုိးမ်ားကို ဖ်က္ဆီးေနသည့္ အရာဟုပင္ ေျပာဆုိခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္ ယင္းအခ်ိန္က အေမရိကန္ ဒုတိယသမၼတ ဒန္ေကြးက ရက္ပ္ပါတူပက္ရွာကာ၏ 2Pacalypse အယ္လ္ဘမ္သည္ အေမရိကန္ဂီတအတြက္ အရွက္ရစရာေကာင္းေသာ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းရန္ ျဖန္႔ခ်ိေရး ကုမၸဏီကို ေတာင္းဆုိခဲ့သည္။
တကၠဆပ္ ျပည္နယ္ရွိ လူငယ္တစ္ဦးက Tupac ၏ အယ္ဘမ္ကို နားေထာင္ၿပီးေနာက္ စိတ္တက္ႂကြကာ
ျပည္နယ္ အေစာင့္ တပ္သားတစ္ဦးကုိ ပစ္ခတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္
ဒုတိယသမၼတ က ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တူပက္ကိုယ္တုိင္သည္ လူမ်ဳိးေရးခဲြျခားမႈ၊
ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္ ရဲတပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားက အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားေၾကာင္းကို သီဆိုခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
ယေန႔မွာေတာ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတသည္ အေမရိကန္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
၀ါရွင္တန္ပို႔စ္ သတင္းစာက ပင္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ နားလည္လိုသည့္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား အတြက္ လမ္းၫႊန္ဟုပင္ ေရးသားခဲ့ေသးသည္။ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ကို မေကာင္းဟု ေ၀ဖန္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အခက္ႀကံဳရမည္ ျဖစ္သည္။ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ထိေတြ႕မႈမရွိဟု အေ၀ဖန္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေရးသမား မိုက္ဟက္ကာဘီးသည္ ဘီယြန္းေဆးကို စိတ္အက်ဥ္းေထာင္ဟု ေျပာဆုိခဲ့သည့္ အတြက္ အမ်ားျပည္သူ၏ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႐ႈပ္ခ်ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ဘားရက္ အိုဘားမားသည္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ၏ သမၼတေလာင္းအျဖစ္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ရရွိေရး မဲဆြယ္ စည္း႐ုံးစဥ္ အတြင္း ရက္ပပါေဂ်ဇီး၏ သီခ်င္းစာသား တစ္ခုကို ကိုးကားရြတ္ဆိုျပခဲ့သျဖင့္ မဲဆြယ္ပဲြ တက္ေရာက္သူမ်ား၏ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖအားေပးျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္။
ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ပါတီႏုိင္ငံေရး ကဲြျပားျခင္း မရွိေသး။ ရီပတ္ ဘလီကန္ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္ မာကို႐ူဘီယိုသည္ တူပက္ႏွင့္ ဂန္းစတားရက္ပတုိ႔ကုိ အားေပးသူ ျဖစ္သည္။ ရက္ပါမ်ားသည္ သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ တူေၾကာင္း၊ လူဆုိးဂိုဏ္းမ်ား အခ်င္းခ်င္း တုိက္ခိုက္မႈ၊ လူမ်ဳိးေရး တင္းမာမႈႏွင့္ ဆင္းရဲမဲြေတမႈမ်ားကို သီခ်င္းလုပ္ဆိုေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ႐ူဘီယုိက ေျပာဆုိခဲ့သည္။ နာမည္ဆိုးျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဒိုနယ္ထရမ့္ပင္လွ်င္ ရက္ပ္ပါ မက္ေမလာ ၏သီခ်င္းအပါအ၀င္
ရက္ပသီခ်င္းတခ်ဳိ႕မွ စာသားမ်ားကို ကိုးကားျပခဲ့ဖူးသည္။
သုိ႔ေသာ္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ အေၾကာင္း ေျပာမည္ဆိုလွ်င္လည္း သတိထား ေျပာရေပမည္။ စာမ်က္ႏွာ တစ္ခုတည္းတြင္
ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတ၏ အသံႏွင့္ ေဒါသတို႔ကို ဖမ္းဆုတ္ေဖာ္ျပႏုိင္ဖို႔ မလြယ္။ ထုိ႔ျပင္ဟစ္ေဟာ့ပ္၏ အက်ဳိးဆက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျငင္းခုံေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ဆင္းရဲမဲြေတမႈႏွင့္ တရားမႈတို႔ကုိ တိုက္ဖ်က္ေရးတို႔တြင္ အသံုးခ်ႏုိင္သည့္ ယာဥ္တစ္စင္း ျဖစ္ႏုိင္လာႏုိင္သလားဟု
ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဆမ္းမစ္ လႈပ္ရွားမႈ အဖဲြ႕က ေမးခြန္းထုတ္သည္။
ဒါမွမဟုတ္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ဆိုသည္မွာ ေဒါသႀကီးေနၿပီး လူမည္းမ်ား ဘ၀ပ်က္ေနမႈကိုသာ အဓိကထား ေဖာ္ထုတ္ေနသည့္ ဂီတပံုစံတစ္ခုလားဟု ေမးခြန္းထုတ္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
လူေတြက ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ကို သိပ္အေလးအနက္ ထားလြန္းေနသည္ဟု မန္ဟတ္တန္ အင္စတီက်ဳမွ သုေတသန ပညာရွင္ ဂၽြန္မက္၀ိုတာက ဆုိသည္။ မက္၀ုိတာသည္ All About the Beat: Why Hip-Hop Can't Save Black America ဆိုသည့္ စာအုပ္ကို ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ေၾကာင့္ လူငယ္မ်ား ပ်က္စီးသြားစရာ မရွိသလို ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ေၾကာင့္လည္း လူမည္း အေမရိကန္မ်ား၏ ဘ၀တုိးတက္ ေကာင္းမြန္လာစရာ မရွိေၾကာင္း သူကဆုိသည္။
နာမည္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ရက္ပပါမ်ားမွာ ထူးခၽြန္သည့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမားမ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း သူက ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕ျပေန ဆင္းရဲသား လူမည္းမ်ား၏ ဘ၀အခက္အခဲမ်ားကုိ လူသိရွင္ၾကား ျဖစ္ေအာင္ ရက္္ပပါမ်ားက လုပ္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္။
ရက္ပပါလီလ္ဝိန္း က လူမည္းကိုးဦးလွ်င္္တစ္ဦးေထာင္က်ေနတယ္၊ ဒီေကာင္ တစ္ေကာင္ကို ေထာင္ခ်ဖို႔ အတြက္ သံုးတဲ့ေငြကုိ ဒီေကာင္ရဲ႕ညီ သို႔မဟုတ္ ညီမငယ္ကုိ ေကာလိပ္ ပို႔လို႔ရတယ္ဟု သီဆုိခဲ့ဖူးသည္။
လီလ္ဝိန္းသည္ အမွန္တရားကို သီဆိုေနေၾကာင္း အမ်ဳိးသား ဟစ္ေဟာ့ပ္ကြန္ဗင္းရွင္း၏ ဥကၠဌထရြိဳင္ နကရူမာက ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ လီလ္ဝိန္း ကို သိပ္အေလးအနက္ မထားရန္ လိအပ္ေနျပန္သည္။ လူမည္း အေမရိကန္ ကိုးဦးလွ်င္ တစ္ဦးေထာင္က်ေနၾကျခင္း မဟုတ္။
အသက္ (၂၀) မွ (၃၄) ႏွစ္ၾကား လူမည္းတခ်ဳိ႕သာ ေထာင္က်ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံသား လူမည္းအားလံုးကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေခ်။
ရက္ပ္ဂီတတြင္လည္း စီးပြားျဖစ္ရက္ပ္ႏွင့္ လူမႈေရး အသိရွိေသာ ရက္ပ္ဆုိၿပီး ကဲြေနေၾကာင္း တခ်ဳိ႕က ဆိုသည္။ လီလ္ဝိန္း ကဲ့သို႔မဟုတ္ေၾကာင္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ အမာခံ ပရိသတ္မ်ားက ေျပာၾကသည္။ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္၏ ေတာ္လွန္ေရးဆန္ေသာ တာ၀န္ကို လူမႈေရးအသိ ရွိေသာ ရက္ပ္္ပါမ်ားကသာ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ဆိုၾကသည္။
ဖီလာဒယ္ဖီယာမွ The Roots ဆိုသည့္ အဖဲြ႕ကုိ
ဥပမာေပး ေဖာ္ျပၾကသည္။ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ရင္ လုမယ္၊ ခိုးမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ သားသမီးေတြ ငတ္မယ္၊ ကိုယ္လံုးတီးေနရမယ္ဟု အဖဲြ႕က သီဆုိခဲ့ဖူးသည္။
ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မႈ၏ အကန္႔အသတ္
လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားသည္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရန္ အတြက္ ဂီတႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို အသံုးခ်ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္တြင္ ႏုိင္ငံေရးအရ ထိေရာက္ေသာ လက္နက္ရွိေနေၾကာင္း တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကသည္။ ဥပမာေပးရလွ်င္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား မွတ္ပံုတင္ရန္ အတြက္ တုိက္တြန္းသည့္ အေနျဖင့္ ရက္ပ္ပါပီဒစ္ဒီသည္ မဲေပးမလား ေသမလားဆိုသည့္ လႈပ္ရွားမႈတြင္ ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။
နယူးေယာက္စီးတီးရွိ စာသင္ေက်ာင္း ရန္ပုံေငြမွ ေဒၚလာသန္း (၃၀၀) ကို ျဖတ္ေတာက္မည့္ အစီအစဥ္ကို HSAN အဖဲြ႕က ဦးေဆာင္ ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။ ျဖတ္ေတာက္မႈ မရွိဘဲ ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။ HSAN က ဒါကို ေအာင္ျမင္မႈႀကီးဟု ေခၚခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဒီျဖစ္ရပ္ကို ၾကည့္႐ုံျဖင့္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ျဖင့္ ကမၻာႀကီး ကိုေျပာင္းလဲလို႔ ရမည္ဟု တစ္ထစ္ခ် မွတ္ယူလုိ႔ မရေခ်။
ေဒၚလာသန္း (၃၀၀) ဆိုသည္မွာ နယူးေယာက္ စီးတီးက ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳေနေသာ ေငြပမာဏ၏ ေသးငယ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းသာ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရး ေျပာင္းလဲမႈ ဆိုသည္မွာ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာ လုပ္ေဆာင္မႈ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာဟစ္ပေဟာ့ပ္ ႏုိင္ငံေရးဆန္လား
၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ရနကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အုပ္စု တစ္စုသည္ အေမရိကန္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ကို အစဲြလမ္းႀကီး စဲြလမ္္းသြားခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ ေခတ္မီခ်င္သည္။ ႏုိင္ငံတကာအေၾကာင္း သိခ်င္သည္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္က ဒါေတြအားလံုးကို ကိုယ္ စားျပဳေနသည္။ နည္းပညာပါသည္။ လူေနမႈပံုစံပါသည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ေနေသာ သူတို႔ႏုိင္ငံက မေပးႏုိင္သည့္ အႏုပညာသစ္တစ္ခု ပါ၀င္ေနသည္။
ယင္းအခ်ိန္က ျမန္မာေခတ္ေပၚဂီတကို ေရာ့ခ္အန္႐ိုးကသာ ႀကီးစိုးေနသည္။ ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ားမွာ အလြမ္းႏွင့္ အခ်စ္သီခ်င္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ အဆိုေတာ္ေလးမ်ား ျဖစ္လာမည့္ ယင္းဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ားက ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ားသည္ လက္ေတြ႕မက်ဘဲ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္သည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အမွန္တရား၊ အျဖစ္အမွန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးကဲ့သို႔ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ လက္ေတြ႕ ဘ၀အေၾကာင္းမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရန္မွာမူ ယင္းအခ်ိန္တြင္ စစ္အစိုးရက အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာေၾကာင့္ မလြယ္ကူခဲ့ၾက။
အမ်ဳိးသားဂီတသည္သာ စစ္မွန္ၿပီး ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္သည္ဟု စစ္အစုိးရက ထုတ္ေဖာ္ေနေသာေၾကာင့္ အေမရိကန္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ကို ျမန္မာပံုစံေျပာင္းျခင္းသည္ ေတာ္လွန္ရေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ပါတီမ်ား က်င္းပျခင္းသည္ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဖီလာေၾကာင္း ရတ္ပါမ်ား သတိေပးခံခဲ့ရသည္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ေဇယ်ာေသာ္ (ယခုလႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးေဇယ်ာေသာ္) ပါ၀င္ေသာ အက္ဆစ္အဖဲြ႕ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့သည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ အျခားလူငယ္မ်ားကလည္း အက္ဆစ္၏ေျခရာကို နင္းခဲ့ၾကသည္။ လူငယ္မ်ား၏ ေန႔စဥ္ ဘ၀အေၾကာင္းကုိ ထုတ္ေဖာ္ရာတြင္ ဟစ္ေဟာ့ပ္က လက္နက္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အဓိကထား ေျပာႏုိင္သည္က ဆက္စီ မိန္းကေလးမ်ား အေၾကာင္းသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သာမန္ လူတန္းစားမ်ား ဆင္းရဲမဲြေတေနပံု၊ ဘ၀မ်ားနစ္မြန္းေနပုံမ်ားကို ေဖာ္ျပႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ့။
ေခတ္အေျခအေနအရ စစ္အစိုးရသည္ သတင္းေကာင္းကိုသာ ၾကားခ်င္ခဲ့သည္။ ဂီတလုပ္ငန္းမ်ားက လည္း လူငယ္အႏုပညာရွင္မ်ားကို အေလးအနက္ မထားခဲ့။ နာမည္ေက်ာ္ အေစာပိုင္းရတ္ပါ တစ္ဦးက ရတ္ပါမ်ားသည္ သ႐ုပ္ပ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အေျပာခံခဲ့ရသည္ဟု ေျပာဆုိခဲ့သည္။
ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတကို ထုတ္ခ်င္တုိင္း ထုတ္ျပန္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္ေတာ့ မဟုတ္။ ဆင္ဆာအဖဲြ႕က အက္ဆစ္၏ အယ္လ္ဘမ္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ တင္ျပမႈကို ပယ္ခ်ခဲ့သည္။ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ သီခ်င္းတခ်ိဳ႕ကို ဖယ္ထားခဲ့ရသည္။ စာသားမ်ားကို ျပန္ျပင္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုး လက္ခံလာဖို႔ အတြက္ အႀကိမ္ေထာင္ေသာင္းခ်ီ ျပန္ျပင္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုး ထြက္ရွိသည့္ အေခြမွာ ျမန္မာစံႏႈန္းႏွင့္ တြက္လွ်င္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ ေပၚလာခဲ့သည္။ ေဂ်း-မီႏွင့္ ဆိုင္ကလုန္းကဲ့သို႔ လူငယ္ဂီတသမားမ်ားက လူငယ္မ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘ၀တြင္ သံုးေသာ စကားကို သံုးစဲြရမည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သူတုိ႔သည္လည္း ဆင္ဆာအဖဲြ႕ႏွင့္ တိုက္ပဲြ၀င္ခဲ့ရျပန္သည္။
သိပ္မၾကာလိုက္ ဟစ္ေဟာ့ပ္သမားမ်ားၾကား အကြဲအၿပဲ ေပၚလာခဲ့သည္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ကို အျဖစ္အမွန္တရား အေပၚ အေျခခံရမည္ဟု တခ်ဳိ႕က ဆိုခဲ့သည္။ က်န္တခ်ဳိ႕ကလည္း ေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ တာ၀န္သာ ရွိသည္ဟု တုံ႔ ျပန္သည္။ တကယ့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္သမားမ်ားဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျပာေနသူမ်ား ကလည္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ ဆိုသည္မွာ ဂီတခ်ည္းသာမဟုတ္။ ယဥ္ေက်းမႈလည္း ျဖစ္သည္။ လူေနမႈပံုစံလည္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိၾကသည္။
အမွန္တရားႏွင့္ လက္ေတြ႕ဘ၀၊ ပုဂၢလိကစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္တို႔ ဆိုသည့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ တန္ဖိုးႏႈန္းစံမ်ားကို သူတုိ႔၏ ဘ၀တြင္လည္း က်င့္သံုးေနထုိင္ရမည္ဟု မွတ္ယူခဲ့ၾကသည္။ ယင္းစံႏႈန္းမ်ားသည္ မိဘမ်ားႏွင့္ စစ္အစိုးရတုိ႔ကို ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္သည့္ လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာစာတမ္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္သမား တစ္ဦး ရင့္က်က္ျခင္း ဆိုသည္မွာ ဆင္ဆာအဖဲြ႕ ရွိေနျခင္းကို နားလည္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဂီတသမားတစ္ဦးက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ဆင္ဆာအဖဲြ႔သည္ စာသားအားလံုးကို စစ္ေဆးႏုိင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ထြက္ေပါက္ အနည္းငယ္ရခဲ့ေၾကာင္း သူကေျပာသည္။
ဟစ္ေဟာ့ပ္သမားမ်ား ေထာင္ခ်ခံရသည္ဟု သတင္းမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေဇယ်ာေသာ္ တစ္ဦးတည္းသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အျဖစ္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရသည့္ တစ္ဦးတည္းေသာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတသမား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိမႈမ်ား ရွိေနျပန္သည္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္၏ ႐ႈေထာင့္အမ်ားစုတြင္ အာဏာကို ဘယ္သူက ခ်ဳပ္ကိုင္သည္၊ အမိန္႔ကို ဘယ္သူေပးသည္ ဆိုသည့္ စစ္အစိုးရ၏ စံႏႈန္းမ်ားကို စိန္ေခၚမႈမ်ား ပါ၀င္ခဲ့သည္။ အရာရာကို ဖိႏွိပ္ထားေသာ အေျခအေနတြင္ လြတ္လပ္မႈေလး နည္းနည္းေလာက္ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ျမန္မာဟစ္ေဟာ့ပ္သည္ ႏုိင္ငံေရးဆန္ေၾကာင္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူ၀့ါဒ္ ကီးလာက သံုးသပ္သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ အရပ္သားအစိုးရ စစ္စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေနၿပီျဖစ္ရာ ဟစ္ေဟာ့ပ္သည္ ႏုိင္ငံေရးဆန္ၿပီး လြတ္လပ္မႈ အတြက္ ဆက္လက္ တုိက္ပဲြ၀င္မလား၊ လူမႈေရးအသိရွိၿပီး ဆင္းရဲမဲြေတမႈ၊ သာမန္လူမ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘ၀လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုပဲ ဦးစားေပးေနမလားက ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရကို သိမ္ေမြ႕စြာ ဆန္႔က်င္ခဲ့သည့္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္သည္ အရပ္သားအစိုးရ၏ လုပ္ရပ္မ်ားကိုလည္း ေ၀ဖန္ႏုိင္ပါ့မလားဟုလည္း ေမးစရာ ရွိလာျပန္သည္။
အႀကီးဆံုး ျပႆနာမွာ အရပ္သား အစိုးရကေရာ ေ၀ဖန္မႈမ်ားကို လက္ခံႏုိင္ပါ့မလား ဆိုသည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည္
0 comments:
Post a Comment